У мобільні ігри компанії Nika Entertainment, створеної Максимом Слободянюком, щодня грають 2 млн людей. І це лише початок, впевнений молодий підприємець
Про те, що в луганському офісі Nika Entertainment розірвався снаряд, Максим Слободянюк дізнався в Києві, на недільній церковній службі. Ця новина не викликала в бізнесмена сильного шоку: в липні 2014-го артобстріли в окупованому Луганську стали звичайною справою. До кінця дня офісна будівля згоріла дотла, а з нею – меблі та оргтехніка на суму $700 000. На щастя, ніхто не постраждав: Слободянюк встиг перевезти співробітників в інші міста. Війна на сході України не зупинила бізнес Nika Entertainment. Сьогодні в компанії офіси в Києві, Харкові та Львові. У ній близько 150 працівників. В активі Nika – шість успішних мобільних ігор, які встановили близько 50 млн осіб. У планах 29-річного Слободянюка – вивести компанію на рівень фінської Rovio, творця легендарної мобільної гри Angry Birds із виторгом $158 млн за 2014-й. Щоб досягти цієї планки, Nika доведеться попітніти: за останній рік вона заробила близько $10 млн. Слободянюк, корінний луганчанин, любить своє місто і до початку військових дій причин для переїзду в Київ чи Харків не бачив. Єдиний син у сім'ї інженерів, Максим закінчив старші класи школи екстерном 2003-го. Того ж року вступив до Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля, паралельно почав підробляти програмістом. Невеликі веб-проекти швидко принесли перші гроші, але 18-річному студентові хотілося спробувати сили в чомусь масштабнішому. Незабаром Слободянюк презентував технологію електронного підпису, яку Всесвітня організація інтелектуальної власності удостоїла найвищої нагороди – золотої медалі винахідника. Мета Слободянюка – створити конкурента Candy Crush Saga В Україні свою розробку молодик упровадити не зміг: для проекту потрібні були державні інвестиції, а на них уряд поскупився. Це лише додало впевненості в тому, що пора починати власний бізнес. Накопичені гроші Слободянюк вклав у запуск аутсорсингової компанії NetPartner-IT. Як це часто буває, перша спроба була не надто вдалою, і вже через рік фірму довелося закрити: американські замовники не платили обіцяного, і незабаром гроші на зарплати 15 працівникам закінчилися. «Розраховувався з ними офісною технікою, меблями – усім, що мало цінність, – згадує Слободянюк. – Подавати на клієнта до суду було марно, ми працювали без офіційних договорів». Для підприємця це стало хорошим уроком. Після банкрутства NetPartner-IT Слободянюк влаштувався в місцеву телекомунікаційну компанію. Але вже 2006-го він знайшов клієнта з Нідерландів і запустив нову аутсорсингову компанію – iLogos. Спочатку айтішники співпрацювали зі студіями з розробки ігор із країн СНД, але незабаром зосередилися на роботі з гігантами ігрової індустрії – Rovio, Electronic Arts, Ubisoft. 2012-го для продажу своїх послуг iLogos відкрила офіс у Гамбурзі. Партнером був Олександр Голдибін, який до цього працював гендиректором Mail.Ru Games у Німеччині. Завдяки новим клієнтам за підсумками року компанія збільшила виторг на 50%, до $3 млн. Приблизно тоді ж Слободянюк вирішив, що пора заробляти не на аутсорсингу, а на створенні власних продуктів. 2013 року він взявся за новий проект – студію з розроблення ігор Nika Entertainment. Вирішили не запускати проект з нуля. Як стартовий майданчик Слободянюк обрав компанію AAA Games – викупив усю команду та напрацювання. «Знаю Максима ще з 2009-го, він дуже прогресивний бізнесмен», – запевняє один з керівних партнерів AAA Games Ігор Осипенко. Суму угоди сторони тримають у таємниці, але Слободянюк не приховує: загалом на запуск витратив понад $350 000. Компанію iLogos підприємець залишив на опіку партнерам, з якими починав бізнес. Свій перший продукт Nika випустила на початку 2013 року. Це були «Загадки Атлантиди» – гра у форматі «три в ряд»: користувачеві потрібно скласти три кристали в лінію. Здавалося б, на ринку тисячі подібних ігор, але Nika Entertainment змогла непогано заробити. За два роки гра принесли приблизно $5 млн. Слободянюку дісталася третина суми. Решта пішла платформам на кшталт App Store і видавцеві, який займався просуванням і маркетингом. Загальне число інсталяцій гри перевищило 20 млн. «Nika знайшла свою нішу й не кидається з боку в бік. Але потрібно розуміти, що мобільні ігри – найдинамічніший ігровий сегмент. Конкуренція постійно посилюється. Будь-яка компанія, що вирішила зайнятися мобільними іграми, буде змагатися зі світовими гігантами на кшталт Supercell, King, EA», – пояснює Дмитро Терьохін, засновник і керівник компанії з розробки ігор Nekki. Як це – конкурувати з монстрами ігрової індустрії – Слободянюк відчув на власному досвіді. У 2014-му найбільша компанія з розробки мобільних ігор King, яку Activision Blizzard нещодавно купила за $5,9 млрд, зібралася подати на Nika Entertainment до суду. Предметом суперечки стала створена українською компанією гра «Магічна кухня». King звинуватила студію у плагіаті та використанні її технологій. «Зазвичай у таких ситуаціях вимагають компенсацію в мільйони доларів і видалення гри, а то й закриття всієї студії. Я чітко розумів: ми нічого не крали. Вирішив боротися», – згадує Слободянюк. За два місяці американські адвокати врегулювали справу без суду, довівши рацію Nika. Юридичні витрати обійшлися компанії в $100 000, але підприємець переконаний: справа того була варта. За два роки виторг Nika Entertainment подвоївся, досягнувши $10 млн Сьогодні у Nika вже шість ігор. Розробка кожної коштує компанії мінімум $350 000. Ще одна гра – на стадії остаточного доопрацювання. Завдяки хітам, які щодня збирають аудиторію у 2 млн осіб, виторг студії за останні два роки подвоївся. У цьому Слободянюку непогано допомогло знання закордонних ринків, зокрема й азіатських. Наприклад, спеціально для японських користувачів Nika Entertainment повністю змінила персонажів і загальний дизайн «Загадок Атлантиди». Завдяки цьому гра ненадовго вирвалася в місцевий топ завантажень. Не рухатися вперед Слободянюку нецікаво. «Невтомний і невгамовний чоловік. Здається, Максим ніколи не відпочиває й постійно працює», – ділиться один із колишніх співробітників Nika. Сьогодні своїм першочерговим завданням Слободянюк бачить самостійне видання ігор. Створити продукт до снаги багатьом, але його просуванням найчастіше займається сторонній видавець. А отже, від нього в кінцевому підсумку залежить комерційний успіх гри. Ціна таких послуг – більше половини прибутку від продажів. Тому керівник Nika має намір зайнятися виданням власних ігор, а з часів виступати партнером для інших студій. Головна складність – у формуванні досвідченої команди маркетологів і бізнес-аналітиків. Слободянюк, у чиєму активі кандидатська дисертація і ступінь МВА, вважає, що впорається. Серед інших амбітних планів бізнесмена – створення багатокористувацької гри на кшталт Candy Crash Saga з десятками мільйонів активних користувачів. Наскільки це реально? «Мобільні платформи розмили межі між країнами», – розповідає Терьохін. А отже, в української команди є всі шанси на успіх. Енергії і знань Слободянюку не позичати. Головне, щоб поганих новин приходило якомога менше. http://forbes.net.ua/ Читати також: як iBlazr потрапив на полиці Apple Store Миллиарды в глазури: чего стоит «Рошен» Свой бизнес на Раротонга - вместо Москвы За первый день продаж GTA V было выручено более 800 миллионов долларов История Nintendo |